Thursday, February 16, 2012

aku..dia..

ya Allah saat ni tak tahu pe yg patut di ucapkan..really bersyukur sbb di pertemukan dgn dia. ya Allah andai ini rahsia yg Kau simpan untuk aku...aku harap sgt jagalah hubungan 2 hati yg terbina ini sampai akhir hayat. saat cinta belum berputik dlu..terus aku terima dia....rupa-rupanya dia terus bersujud syukur sbb akan di perkenal kan dgn seseorang...
dia suruh aku letakkan harapan dan doa pada Allah...bukan pada dia..
terdetik di hati dia...dan dia yakin.
ya Allah permudahkan majlis kami...insyAllah permudahkan sehingga akhir hayat.
dia pesan supaya aku sentiasa sujud syukur setiap kali rasa ape yg kami lalui ini mudah.
hari ni...aku di kejutkan dengan berita...en awk akan datang meminang dan seterus nya bertunang. ya Allah...terkejut aku. tapi akan ku  usulkan jua pada mak....terus aku kol mak
berharap yg emak tak marah....sengaja bertanya pendapat mak ok atau tak en awk dan family ingin datang tuk bertunang...

mak dgn selamba...ok je.
hm...mudah kan?
abah??

insyAllah abah ok..

aku?? mula rasa cuak.....
mula telefon kawan2 dan sepupu sepapat minta pertolongan.
saat org lain buat persiapan selama 3 bulan atau lebih...aku hanya 3 hari yg ada tuk buat persiapan..itu pun ketika aku masih di sini...

aku tak rasa beban...sbb en awk dah pesan jgn push diri...
dari 7 berbalas 5
skrg 9 berbalas 7
tapi di sebabkan..ramai kaum kerabat dan jiran tetangga yg ingin memberi/sponser
maka...jumlah terkini.....11 berbalas 9
see..betapa Allah permudahkan. ya Allah terima kasih......

aku ingat kan mini pelamin tak de...tapi alhamdulilah sepupu2 aku dah cari persiapan. alhamdulilah sekali lagi....

ya Allah bersyukur nya....

amin...

esk mula bergerak balik ke kedah. permudahkan perjalanan aku ya Allah...
permudahkan perjalanan en awk dan rombongan..

amin....amin....amin....

No comments:

Post a Comment

mashizaha

Anda mungkin nak baca: